Tuesday, March 19, 2024

Phewwwww ^^,

 Assalammualaikum, 


haaaaaaaaa rindunya, nak rajin mengarang semula. sebab banyak perkara boleh menjadi asbab timbang berat di sana, in shaa Allah.


Banyak benda berlalu right?. Kami menjemput tnggungjawab baru, ANAQI, Allah beri peluang untuk kami survive dan belajar membesarkan anak eczema. nak menulis word eczema tu pun rasa nak menangis. tapi untuk mom di luar sana, trust the process. selari dengan peningkatan usia in shaa Allah, year by year seawal umur 1 tahun, the eczema is getting slowly heal. alhamdulilah :)


And because of that, the bonda pun, menabung, ambik kelas menyusu anak, menyusu anak yang eczema plus high demand, takkan tidur selagi tak direct feeding, dengan nipple crack, sampai mother masuk dalam mimpi pujuk. demam di malam hari, berjaga setiap 1 jam, menyusu direct dan pump. Allah baik sangat. aku berjaya?.. ya Allah.. i am not fully feed my baby, with my own milk, but 75% daily its mine. nak juga claim, sebab ia satu yang patut you should proud. compare yourself from your self before, not others. 


and then, di sini anda akan belajar, cara untuk impove diri, cara untuk mempelajari dari setiap try and error yang anda lakukan, anda akan perform, dan anda akan pulang membuat ulangkaji semula dengan masakan anda, dan juga mempelajari teknik-teknik belajar dari chef-chef yang lain. di sini adalah tempat untuk anda grow up " - masterchef s13...

Ingat word ni?. yes people change hahaha so do i.. the main reason to become or do something is, MASA, bukanlah kebolehan. bila masa tersedia, masa dapat diselit, dicuri dan dan apa sahaja yang memberikan anda MASA. then u can perform. alhamdulilah to me, anak masih kecil. anak-anak tidak memerlukan emak yang sempurna buat masa ini. yang mereka mahukan adalah kita, sihat, makan main dan belajar. jadi usahalah apa sahaja sekalipun ke arah itu :)


to be continue :)

No comments: