Friday, January 27, 2023

Ruang lainnya

Mengetahui perkara perkara hakikat kedudukan sebenar,

adakalanya tidak diperlukan untuk diketahui.

kerna bila ia terpacul di hadapan skrin layar.

satu satu perkataan aku perhati.

membuak buak rasa merungut di hati.

mempertikaikan apa yang selama ini telah aku kejarkan.

meninggalkan hampir kesemuanya.

ruang yang memerlukan aku untuk bertahan.

ruang yang memerlukan aku untuk berkorban.

ruang yang memerlukan aku untuk menumpang rasa.

ruang agar aku boleh beraksi sama bertenaga walau di mana aku meletakkan kaki.

ruang yang meminta aku memberi kasih sayang dan perhatian.

ruang yang memerlukan aku untuk menelaah ilmu ilmu keibubapaan..

ruang itu. aku habiskan di muka meja desktop.

yang bukan di amanahkan buat aku.

aku jadi membuak buak.

menangisi.

penat lelah yang aku hambakan.

untuk perkara yang pada hakikatnya bukan di amanahkan buat aku.

.

.

.

99 kali aku pesan pada diri. in shaa Allah ia mengalir berkat buat smua yang aku taburkan.

tetapi 1 kali aku menangis. betapa hakikatnya aku hampir hilang smua kerna 'kebaikan' aku ini.

.

tuhan betul ke aku mampu?



No comments: